Drodzy Rodzice i Przyjaciele!
Gimnazjum nr 48 na os.Kolorowym to od wielu lat nasz największy partner, centrum naszych działań. Jeśli szkoła ta przestanie istnieć nasze działania zostaną niezmiernie utrudnione. Stracimy naszą główną siedzibę oraz miejsce, w którym przetrzymujemy cały nasz sprzęt obozowy.
Odpowiadając na Apel Dyrektora Szkoły prosimy również Was o wsparcie:
"Bardzo proszę o poparcie naszych starań o zwiększenie nam obwodu przyszłej Szkoły Podstawowej 103. Propozycja przyznania nam os Kolorowego i fragmentu al Jana Pawła doprowadzi do uniemożliwienia nam przekształcenia Gimnazjum 48 w Szkołę Podstawową 103.
Załączam projekt pisma rady pedagogicznej uzasadniającej nasz protest. Bardzo.proszę wysłać maila z dowolnym tekstem poparcia naszej inicjatywy na adres obwody@um.krakow.pl - aby zwiększyć obwód SP 103.Proszę o rozpropagowanie naszych starań.-- pozdrawiam Jacek Sendra" (dyrektor Gimnazjum 48, przekształcanego w Szkołę Podstawową nr 103)"
dziękuje.
Uzasadnienie:
Utworzenie tak małego obwodu dla nowej Szkoły Podstawowej nr 103 na os. Kolorowym jest skazaniem tej szkoły na szybkie zamknięcie. Nie ma znaczenia co jest przyczyną tak "dobrze skalkulowanego " karykaturalnego obwodu - skutek będzie korzystny dla szkół konkurencyjnych/ istniejących/ .
Obecne obwody szkół podstawowych muszą być okrojone jeśli ma stworzyć się miejsce dla nowej szkoły podstawowej tworzonej z gimnazjum nr 48 w osiedlu Kolorowym . Budzi to na pewno sprzeciw sąsiednich szkół . A jak zachowują się urzędnicy ?
- celowo ograniczają obwód do jednego osiedla - Kolorowego i kilku posesji przy al.Jana Pawła II, by zamknąć szkołę i przejąć budynek
- ulegają naciskom dyrektorów obecnych podstawówek z osiedli Handlowego SP 91, Albertyńskiego SP 100 i os.Niepodległości, oraz ulicy Centralnej SP 156
- ewentualnie -druga możliwość -nie zauważyli ,że obwody są skrojone na korzyść obecnych szkół podstawowych
Co przemawia za tym by skorygować (i to pilnie !!!) projekty obwodów?
- Szkoła Podst . 156 ma w projekcie obwód od al. Jana Pawła II po brzegi Wisły / dziesiątki ulic !! oraz osiedla Czyżyny, Łęg , geograficznie ogromny obszar- nic w tym złego gdyby nie fakt ,że ma mały budynek a nauka już ociera się o dwie zmiany, nie trudno przewidzieć ,że budowa nowych osiedli przy Sołtysowskiej,Centralnej i al.Pokoju (teren po Polmozbycie) spowoduje w perspektywie kilku lat przepełnienie już i tak ciasnej szkoły
- Szkoła Podst. 91 wyciąga ręce po os.Spółdzielcze, które jest oddzielone ruchliwą drogą a do SP 103 dzieci dojdą bez jej przekraczania, dodatkowo szkoła ta jest szkołą mistrzostwa sportowego - " wybiera " zatem dzieci z innych obwodów z rejonu całej Nowej Huty, obwód projektowany obejmuje klika osiedli i kilka ulic z nowym budownictwem , zatem w praktyce obwód tej szkoły to cała Nowa Huta a nawet miasto Kraków
- Szkoła Podst. 100 otrzymała w obwodzie ulicę Bieńczycką - w tym nowe bloki wybudowane tak ,że z okien można zaglądać niemaldo sal lekcyjnych Gimnazjum 48 / SP 103/ , tu bliskość położenia jak widać nie jest decydującą by znalazła się w obwodzie projektowanej SP 103
- wokół projektowanej Szkoły Podst. nr 103 wszystkie wymienione podstawówki mają obwody naszpikowane nowymi inwestycjami mieszkaniowym: ulica Sołtysowska, Woźniców, Centralna, al.Pokoju, II pułku Lotniczego, Bieńczycka, al Jana Pawła II, Medweckiego to wielkie place nowo budowanych bloków
Na okrojenie swych obwodów istniejące szkoły podstawowe nie mają co jednak narzekać - przecież pozostaną w ich nauczaniu klasy VI, które staną się VII. Zmieni się struktura szkoły , liczba oddziałów nie tylko nie spadnie a wręcz wzrośnie. Zatem może należy zadać sobie pytanie : Czy istniejące podstawówki nie chcą przy okazji reformy dodatkowo się 'wzbogacić" ? A urzędnicy im w tym sprzyjają ? Wygląda to na klasyczny rozbiór słabszego (czyli gimnazjum) bo zabiera się mu się dotychczasowy obwód gimnazjalny a podrzuca resztki w postaci obwodu złożonego z jednego osiedla tak by założenie reformy pani minister Zalewskiej było spełnione. Według ministerstwa edukacji reforma nie likwiduje żadnej szkoły.
A może nikt nie podrzucił urzędnikom danych dotyczących metraży i kubatur poszczególnych budynków szkolnych ? W obecnym Gimnazjum 48 jest 21 sal lekcyjnych w tym klasopracownie z niezbędnym zapleczem / chemia, biologia, geografia,fizyka/ 2 sale gimnastyczne, pomieszczenia dodatkowe, budynek szkoły jest przestronny , korytarze wygodne - wszystkie pomieszczenia jasne . W okresie wyżu demograficznego w szkole uczyło się 1350 dzieci. W niejednej sąsiedniej podstawówce lekcje odbywają się w salach na poziomie suteryn, brak wyposażonych pracowni specjalistycznych , komunikacja wewnętrzna jest utrudniona ze względu na małe i wąskie korytarze. Czy ktoś policzył koszty rozbudowy i niezbędnych doposażeń obecnych podstawówek ?
Jeśli to przypadek - niedopatrzenie sprawia ,że obwód SP 103 jest tak mały to może także nie dociera do urzędników np.głos dyrektora SP 156 / patrz TVP Kraków - emisja programu w kronice krakowskiej w grudniu 2016/ która informowała opinię publiczną, rodziców i dzieci ,że ze względów lokalowych nie będzie w stanie przyjąć wszystkich chętnych dzieci w roku szkolnym 2017/2018.
A co w kolejnych latach ? jeśli już teraz jest tam ciasno?
Teza:
Naszym zdaniem ciężko mówić tu o przypadku - celowe działanie urzędników ma doprowadzić do szybkiego zamknięcia tworzonej SP 103. W oficjalnym obiegu urzędnicy stworzą opinię, że ta szkoła miała szansę ale jej nie wykorzystała.
Popatrzmy zatem teraz co otrzymuje SP 103 na starcie a co otrzymują istniejące już podstawówki. Albo jeszcze inaczej - o ile zmniejszono szanse sąsiednich podstawówek ustalając propozycje obwodów, i pozostawiając w nich klasy VI ? Porównanie jest miażdżące.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz